Försäkring mot dåligt rykte

Financial Times skriver att sponsorer snart kan försäkra sig mot att deras affischnamn kör i diket med brallorna nere. Grundlig personkontroll med en rad frågor kring kändisens privatliv är en förutsättning för att en sponsor ska få teckna försäkringen. Borde kanske också ingå en ”profile” på personen för att bedöma risken för framtida snedsteg? Eller så får man helt enkelt leva med att människor är människor – att till och med en sådan som Tiger Woods kan fela.

About these ads

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s