Det finns plats för Spotify-konkurrenter

Resume.se skriver om WiMP som ska konkurrera med Spotify:

”Någonting som skiljer WiMP från Spotify är att nykomligen har en redaktionell profil, där en svensk lokalredation väljer ut och rekommenderar musik och sätter ihop spellistor åt lyssnaren. Tjänsten är reklamfri och kostar 99 kronor i månaden.”

Om det är något man kan göra för att erbjuda mervärde jämfört med Spotify så är det just att vara snabb med det senaste (helst ligga före) samt att inspirera till att hitta ny musik. Idag är Spotify obegripligt dåligt vad gäller att erbjuda ingångar till att upptäcka ny musik man inte visste att man gillade.

About these ads

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s