Missförstådd homestaging

”Av Mäklarinsikt framgår att 42 procent av fastighetsmäklarna i Sverige uppskattar att köparna börjar tröttna på homestyling. 21 procent bedömer att det fortfarande är hett och 8 procent att köparna är dödströtta.”

Jag förstår om man är trött på home-styling som reducerats till ytligt stajlande med genomskinliga accessoarer som kohud på golvet vid Barcelona-kopia och citronålime i Alessi-skål. Men det som har effekt, home-staging, det borde ingen säljare tröttna på.

Staging handlar om att lyfta fram bostadens positiva sidor genom att ta bort störande element och sätta fokus på det som är bra.

Styling har gett staging dåligt rykte, när stylingen blivit så fantasilös att den genomskådas till den grad att den blir ett störande element, som tar bort fokus från bostadens företräden.

Så okej att folk tröttnar på styling, men de borde aldrig glömma att staging (röja, rensa, undermöblerna, ta fram ljuset, neutralisera etc) spelar roll, så länge som stagingen inte blir någonting man går och tänker på under visningen!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s