De ger sig inte och har ingen koll på att de redan ringt och gjort mig besviken. Eon ringde nyss och ville jag skulle dumpa Fortum, med argumentet att ”Fortum tar ut så mycket vinst och ger det i bonus till de högsta cheferna, medan vi inte alls vill ha så mycket vinst, så du får billigare el istället…”
Snälla nån…halledudanemej, va gulliga ni är då, sånt snällt elbolag som inte vill tjäna så mycket pengar som möjligt, det låter nästan för bra för att vara sant…
När de ringde senast och jag faktiskt tog mig tid att granska deras erbjudande så verkade det mer lönsamt. Alltså bytte jag. Dumma mig! De ljög. Deras elpris blev visst högre till slut än vad telesäljaren lovat. Detta påminde mig plågsamt om när jag råkade byta till Telias bredband efter falska påstående av telemarketing-killen. Köp aldrig något per telefon. Aldrig, aldrig, aldrig!!! Jag skäms över att jag har gått på dessa nitar. Trodde inte det om mig själv…
Tillbaks till Eon. Att jag klagade på deras falska löften hos kundtjänst och fick en biobiljett som plåster på såren hade de tydligen inte antecknat inför denna värvningskampanj…
Du har alltid 14 dagars ångerrätt och får hem avtalsbrev att läsa på?