Spikrak succé för hård matta

Jag ska aldrig mer fnysa åt alterantiv medicin och hälsokost-produkter. Det verkar man kunna bli rik på. Nu är det inte riktigt den karman som gäller för Om Mokshananda. Han gjorde en meditationsresa till Himalaya och ville sen hjälpa andra att må bra:


”Jag ville hjälpa människor att ta hand om sig själva, och då var spikmattan det mest konkreta jag kunde komma på”
, säger han till DI.

Och den där spikmattan han lät tillverka omsätter idag 200 miljoner kronor, han säger att han hunnit sälja 300 000 av den:

”I dag äger mer än 3 procent av Sveriges befolkning en Shaktimatta”, säger Om Mokshananda, till Dagens Industri.

Jag kan inte låta bli att undra vad investerarna i SVTs ”Draknästet” hade sagt om Om hade kommit till dem med idén att sälja spikmattor till svenskarna och räkna med en omsättning på 200 miljoner efter bara ett år? Jag misstänker att vi hade fått höra något om att ”det räcker inte med en bra idé, det måste finnas en affärsplan också”…

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s