Mer snack, mindre musik – framtidens melodi

DN skriver om Spotify och andra digitala musktjänsters påverkan på etersända radion. Kommersiell radio – som ju mest spelar musik från topplistorna – tar stryk då unga allt mer väljer att lägga sina egna spellistor via Spotify och liknande. SR står sig dock bra, allra bäst går P1.

Den logiska utvecklingen är att vi så småningom kommer få se allt mer av ”talk radio” i kommersiella radiokanaler när ”topp 20”-musiken inte längre är konkurrensmedlet.

Undrar vem som blir först med payoffen ”Mer snack, mindre musik”?

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s