Vart tog Joost vägen?

Den frågan besvaras och analyseras fint av Kevin Maney i denna Portfolio-artikel om de framväxande alternativen för webb-tv, som t ex Hulu eller kommande Blinkx. Att superhypade Niklas Zennström-babyn Joost inte fick någon fart och redan är omkörd av Hulu, förklaras med povert innehåll och ett mindre tilltalande gränssnitt än Hulu. Den senare kan även embeddas på andra sajter, bloggar etc. Han intervjuar Hulu´s vd Jason Kilar som säger att det viktigaste han lärde sig från sin tidigare arbetsplats – Amazon – är att fokusera på ”en konsumentupplevelse i världsklass”.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s